Sentrumsnære lokaler og bedre plass

Fredag 23. februar flyttet Elverum Rørservice offisielt til nye lokaler i Olav Sæters veg 182 i Elverum. I forbindelse med åpningen var det kaffe og kake å få.

Mange tok turen innom

Vi har mange gode samarbeidspartnere i byggebransjen, og flere av disse var til stede på åpningen. Flere privatpersoner fant også veien til oss på den store dagen. Alle som var innom hadde muligheten til å delta i en uhøytidelig konkurranse der spørsmålet var:

Hvor mange dager tok det fra vi begynte å grave på tomta til nybygget sto klart?

Svaret var 327 dager. Den heldige vinneren ble Martin Monné, som fikk et gavekort på kr 5.000,-

Selveid tomt og bygg

Gründer og daglig leder Marius Olaussen – Administrativ leder Terje Myrvold. Begge veldig godt fornøyde med nye lokaler og bedre plass.

Nye sentrumsnære lokaler er en betydelig satsning for oss. Tomta kom for salg ved påsketider for to år siden, og gründer Marius Olaussen bestemte seg ganske raskt for å kjøpe. Deretter ble det prosjektarbeid og budsjettering for nybygget, som altså ble ferdigstilt på under ett år.

Både tomt og bygg er selveid, og er dimensjonert slik at det også er plass til leietakere. Fra start har vi med oss samarbeidspartner Installasjonsservice, som leverer elektrikertjenester.

– Det begynte å bli litt trangt for oss i lokalene i Støkketvegen i Hernes, forklarer daglig leder Marius Olaussen. Derfor valgte vi å gå for muligheten som åpnet seg i Olav Sæters veg.

Er der vi skal være

Bedriften har vokst betydelig siden Olaussen startet opp for godt og vel 10 år siden, og Elverum Rørservice er i dag en betydelig aktør i bransjen.

– Jeg føler vi er der vi skal være nå, både med lokaler, lagerplass og bemanning, sier gründeren. I september 2023 kjøpte vi opp Hagen Rørlegger og varmeservice as, og der kom det også tre nye ansatte med på laget. Nå er vi godt skodd for å løse det meste av oppdrag som måtte komme.

Business as usual

Arne Hagen og Tor Arne Ottershagen finner raskt frem til det de trenger på det nye lageret

Administrativ leder Terje Myrvold er meget fornøyd med tingenes tilstand.

– Vi trengte dette løftet nå. Bedret lagerkapasitet gjør vår planlegging og drift mer effektiv. Men ellers er det «business as usual». Vi jobber på med den porteføljen og de kundene vi har, men vi håper også at vi vil se en økning i oppdrag i nærmiljøet som en konsekvens at vi nå er lokalisert mer sentrumsnært.

I de nye lokalene er det satt opp en liten butikk med utstilte produkter. Dette tror vi kan gi mersalg, da mange liker å kunne se utvalg og løsninger før de bestemmer seg.

Velkommen innom for en prat!

 

Sentrumsnære lokaler og bedre plass